Lite däven...

Var ute i förrgår och motionerade lite sådär lagom. 2 km som uppvärmning, därefter ett litet styrkepass med ca 10 övningar fördelade jämnt över kroppen.
Kändes ganska bra, men benen var inte sig själva kände jag, även fast sträckan jag löpte var smått blygsam.

Den allmäna planen var att jag skulle ge mig själv en ordentlig runda idag, en mysrunda på en sisådär 13-16 k´s, men det är lite rossligt i bröstkorgen och då måste kroppen vila.

Jag konstaterar nöjt att jag blivit aktsam och mycket bättre på att lyssna på kroppens signaler när den inte är helt i sin ordning. Mer noggrann att vila från löpning om jag har känningar i benen och mer preussisk när kroppen har nån infektion i sig. Det är jag rätt nöjd med och jag är övertygad att träningsdosen över tid blir större och resultaten bättre om jag vilar de gånger kroppen inte är ok.

Nu blir det att avvakta tills imorgon och ta beslut via stridsledning och uppstuds. Hoppas det känns bra så benen får arbeta lite. De vill nämligen ut och röra på sig, signalerar de till CNS.

Ingen sågning av diet idag, den kommer när jag är på den typen av humör.

End. Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0