Skön ju-jutsuträning

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men då jag har fullt upp med bland annat träning får skrivandet ta ett steg tillbaka. Träningen får ju inte under någon omständighet bli drabbad av att jag skriver träningsdagbok, det vore ju förfärligt.

Tre ju-jutsupass på fyra dagar är riktigt bra. I lördags blev det 90 minuter med en andradansaspirant, lugn grundträning och skönt att bara röra lite lätt på sig ju-jutsumässigt i början på året.

I går (måndag) blev det lite mer ös på träningen. Mycket av en teknik från olika positioner. Härlig schwung i tekniker och bra fart. Det var skönt att känna att kroppen är automatiserad på iriminage som tekniken heter, fast det är inte så konstigt. Jag bör ha gjort den flera tusen gånger vid det här läget.

Denna afton bjöd på Soke-träning. En sanslöst tempofylld tillställning med grundtekniker i fokus. Många träningssugna gamla rävar var där, och då jag inte är på mattan som tränande så ofta tog jag mig den själviska friheten att omsorgsfullt välja att träna med de som hade mest lödder kring munnen.

Tänk vad skönt det är att vara lite småöm här och där, känna ögonlocken som vill sjunka ner mot nästan hakan och känna att kroppen blivit sådär genomtränad... Ni som inte vet - Testa!

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0