Framåt gäller!

Sådär.

Efter ett par veckor fyllda av arbete, instruktion och förkylningskänning är jag på banan igen. Dock blev det en korttur idag, mest för att komma in i gunget igen. 7 k`s blev det och benen trivdes med att få öka takten, likaså lungorna som verkar vara i sämre skick än sist, men vad hade jag väntat mig?

Kondition är en färskvara som försvinner gräsligt snabbt om man inte håller igång, och efter sex-åtta veckors uppehåll från långdistanslöpning är lungorna i katastrofalt skick, även fast jutsuträningen har bevarat en del av den form jag var i då. Tre mil är dock inte något som kommer löpas på ett bra tag, nu gäller det att komma igång ordentligt med vinterträning vilket innebär intervall på löpband, jutsu och styrka för att klara av den oerhört spännande vår som ligger framför mig.

Nu bär det snart av till L-ö för lite jutsuinstruktion, imorgon står simning på schemat och sen får vi se vad dagsformen säger åt mig att göra. Fyra rejäla pass i veckan är målbilden, vi får se om det håller...

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0