Ny runda...

Den lilla sträckan är död. Ja, såvida jag inte tänker mig intervallträning eller liknande, men mina lungor har växt ur den. Nu är Stora sträckan Lilla sträckan och ny king of varv är nu Bögs gård - Översjön - Järvafältet - hem. 16.5 k´s löpning på mest grus med skog och ängar som kantar småvägarna där jag drar fram. Hade sällskap av får, kor och ett par hästar idag. Tyvärr är deras syreupptagningsförmåga begränsad, då de endast orkade till slutet av deras hagar...

Det är kul att se framsteg i sin träning. Från att, för en månad sedan, kämpat rätt hårt med att ta sig runt 7 k´s till att mer än dubbla och dessutom vara mindre trött gör gott för psyket.

Drog kopplingen under löpningen idag att träningen jag genomför nu mer och mer liknar graderingsträning, mest för att löpningen blir en mer och mer central och naturlig del i min vardag. Jag tror att de som inte lyckas hålla sina löften till sig själva om att börja motionera dels inte börjar på tillräckligt låg nivå, de ska från "käka-kakor-på-soffanmotion" direkt på stora hemska motionsspåret, gärna det med tillhörande mördarbacke... En annan anledning är, som jag var inne på i tidigare inlägg, att de helt enkelt inte gör något de tycker är tillräckligt kul. Radioprofilernas ojjanden om hur besvärligt det är att träna kanske borde väcka lite tankar om hur man kan röra på sig och ha kul samtidigt...

/Stefan, ska äta och dricka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0