Laddar inför imorgon

Efter ett veckoslut fyllt med träning och långa dagar blev det vilodag som gällde idag.
Imorgon är det garanterat löpdag och jag känner verkligen abstinensen komma krypande. Det var ju faktiskt fem dagar sedan jag var ute i spåret och trampade.

När jag ibland får lov att hoppa löpningen under säsong på grund av tidsbrist eller annat kan jag verkligen känna att jag saknar den. Även om jag tränar något annat istället så är det inte riktigt samma sak.
Löpningen för mig är mer än bara fysisk träning. När jag är ute och trampar går skallen på högvarv i random-mode. Många bekymmer har lösts, fler lektioner har planerats och funderingar om allt och ingenting har processats under alla de löppass jag genomfört.

Imorgon kommer bli en bra löpdag.

Stefan, lite springsugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0