Nummerlapp och lite mer lys i ögonen...

Det är något speciellt med att få sin nummerlapp. Vet inte vilken gång i ordningen det är som jag tar mig till ett ställe och ser alla lite förväntansfulla och ganska taggade människor som ska göra mig sällskap under morgondagens lopp. Det är standard att hämta nummerlappen dagen innan, dels för att det ofta är mindre kö då, men också för att kunna parera de fel som kanske kan uppstå. Har förresten aldrig hänt att det varit något problem, men det är som att åka på ju-jutsugradering med bara en gi, för den har ju aldrig gått sönder och den håller NOG under graderingen också... Inte en chans att jag tar den risken.
 
Som vanligt var stämningen lite laddad. Jag kände energin som väntade på att släppas lös imorgon och mångas ögon lyste lite sådär extra. Kul förövrigt att nummerlappsutdelningen var på Wembley, gräsmattan utanför GIH, där jag haft mängder av lektioner under min tid som student.
 
Åskan dånar och regnet öser ner. Därför blir det bedömt ingen liten löprunda idag. En passande film och kanske lite lösviktsgodis står istället för "att göra i brist på annat". Känner att det inte riktigt är läge att göra något som kräver lite uppmärksamhet och fokus idag.
 
Och så ska det vara dagen innan...
 
End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0