Elevjogg...

Regn, lite småkallt och eleverna skulle springa. Alltå lika bra att förvandlas till föregångsman och springa med eleverna för att undvika snacket om att "han sitter ju bara inne medans vi får jobba i blötan".
Tänkte inte riktigt på att tre lektioner gör tre rundor och att jag kände mig lite smådäven. Som tur är hade eleverna inte med sig motivationen som behövs för att hålla ett ordentligt tempo runt Årstaviken. EN elev under dagen lyckades ta sig runt, övriga fick vända och springa tillbaka, då de inte nått halvvägs vid given tidsgräns. Detta gjorde att mina tre rundor blev rätt beskedliga historier och de lär knappast bli ihågkomna på grund av det höga tempot.
Jutsun däremot blev både fartfylld och rolig. Det känns som om klubben fått en nytändning, kanske på grund av att ett gäng gamla medlemmar återkommit och börjat träna igen efter ett par terminers uppehåll. Dessutom, som jag nämnt i tidigare inlägg, har jag ju bestämt mig för att höja tempot på passen. Detta ger, tillsammans med att vi är fler på mattan än på länge, att atmosfären i dojon blir mer livlig och energisk. Precis som jag vill ha det om någon inte listat ut det än.

En tanke jag har med ökat tempo är att de som tränar för mig inte ska behöva träna något annat också, utan jutsun ska vara så jobbig och allsidig så det ska ses som tillräckligt. Nu behövs bara en instruktör som kan köra pass nr 3 i veckan så träningsnarkomanerna kan få sitt...

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0