Nya regler

Idag släpper jag bomben.

Jag får nu blogga även fast jag inte varit ute i spåret, utan det räcker att jag varit ordentligt fysiskt aktiv i någon form för att få skriva. Det blir ju lite tätare då, nu när kylan omfamnar vårt kära Rodina (moderland).

Idag, efter möte HELA dagen var det dags att ju-jutsuinstruera lite. Riktigt skönt att komma ner för första gången på terminen och möta ett gäng förväntansfulla ju-jutsuspelare som inte bara väntade på, utan längtade efter, att få kunskap intryckt i ansiktet.

Det blev lite skön grundträning för att sedan på slutet köra försvar med ögonbindel, någonting som uppskattades. Kan ju bli mer sådant under terminens gång, men samtidigt är jag medveten om att en hel drös planerar att gradera i år eller nästa, så teknikträningen får inte lida alltför mycket.

Imorgon är det dags för.... Just det. Möten igen. Eftermiddagen kommer däremot att handla om att förbereda inför terminen.

På onsdag blir det jutsu igen, då bör de tränande förvänta sig ett högre tempo än idag.

End. Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0