I fas.

Sådärja. Träningspassen duggar allt tätare och nu kan jag med gott samvete säga att säsongen är här för att stanna. Tre löprundor på fem dagar är lagom nu, eftersom jutsun tar lite tid också. Tumregeln är att endast träna ett pass om dagen, får se om jag kan hålla det.

16 k´s i lördags och ytterligare 13 idag gick bra. Halvmaran om två veckor känns stabilt genomförbar och benen verkar pigga och glada över att få nöta grusväg och asfalt. just det, 13 k´s i onsdags också gör att säsongen verkligen har börjat, en lätt tvåa igår och... ja, ni förstår.

Jag har alltid tyckt att våren är uppiggande och så, men när jag tänker på det gör nog löpningen en större skillnad är själva vädret. Har ju sprungit regelbundet ca 1 gång i veckan i år och känner inte riktigt den där boosten av energi när jag är ute, även fast det känns ordentligt skönt.

Idag blev det för övrigt shortspremiär.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0