Nästa level...

Idag var det dags igen för 16 sköna k´s.

Ofta, när man springer och det går riktigt bra så har humöret fått sig en liten törn. Jag irriterar mig på något eller någon och får ut energi genom vardagsarg.
Idag var förhållandena omvända. Efter en RIKTIGT bra lektion med en jättegrupp elever satt jag på tunnelbanan på väg hem och kände att löpningen verkligen kommer flyta idag, och det gjorde den.

Det blev bögsrundan och järvaspåret vilket betyder rätt slät löpning med två monsterbackar mitt i med en km emellan. Det som överraskade var att jag sprang i en "ny" takt, en som jag inte använt förut. Benen orkade trycka ifrån på ett sätt jag inte reflekterat över förut och pulsen skötte sig riktigt bra.
Trots en ordentlig ökning sista 1000 kände jag mig hyfsat fräsch efteråt. Ett ord kan sammanfatta löprundan, vädret och carbonaran efteråt: UNDERBART!

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0