Nytt pers gör mig lite mallig.

21 k´s... Så långt har jag aldrig sprungit uppmätt och på tid. Det kändes ganska bra dessutom. Innan jag gav mig iväg var målbilden att löpa i två timmar och femton minuter. Jag beslutade mig för att köra "stora rundan extra allt" och lite till. Bland annat kom jag till en vägkorsning där jag brukar svänga av mot Hägerstalund, men fortsatte istället mot Rocksta med förhoppning om att det fanns någon liten avstickare längre fram. Jag blev ganska glad när jag märkte att det var en runda jag kommit in på som var ca 3 km lång, så det var bara att trampa vidare.
Jag har ett lite ont minne från en gång för länge sedan, i slutet på förra årtusendet, då jag gav mig iväg i blindo och helt plötsligt var i Ursvik. Inte kul då det var sent och jag skulle börja stampa degar klockan 3 samma natt...

Eftersom jag tänkt springa under lång tid drog jag ner på tempot en hel del. Efteråt kan jag säga att jag känner mig rätt fräsch trots monsterturen, och jag hade nog kunnat fortsätta ett bra tag till, dock inte samma varv ytterligare en gång, vilket kommer att krävas i början på nästa sommar. Däremot kan jag konstatera att midnattsloppet är lugnt. Hoppas bara jag går ut i rätt tempo så jag dels får en bra tid, men också så jag inte kroknar och börjar något jag bestämt är totalt oacceptabelt.

Belöningen för perset blev en shake på boysenbär, hallon, blåbär, björnbär och nått annat bär samt glass och mjölk. Kroppen sade tack.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0