Nytt distanspers!

Ja, då har vi tagit det lite till... 28 k´s på knappt två och en halv timme... Gör lite mer än 5 minuter/km.
Eller förresten: Siffror är ointressant! Jag har nästan sprungit tre mil och är ganska mallig över det och tänker vara så åtminstone till imorgon bitti.

Löpningen flöt på bra, men vanans makt gjorde att när jag kom in på lilla sträckan så ökade jag takten och pulsen ca tio slag. Försökte verkligen ta ner tempot, men så fort jag tänkte på något annat än takten ökade kroppen. De sista två kilometrarna var inte njutbara, endast pannben och längtan till mat gjorde att jag sprang hela vägen.

Första långpasset förövrigt då jag känt mig som en julgran. Vätskebälte, pulsmätare och Ipod, men utrustningen kändes inte under löpningen. Har haft funderingar på att lämna pulsklockan hemma, men det blir mycket enklare att jämföra sina resultat över tid då pulsen har tagits.

Har, efter den lilla turen ätit mer än jag gjort de senaste tre dagarna känns det som. Kroppen formligen skrek efter energi och vätska så det var bara att ladda och få tyst på mig.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0