Friluftspaus...

Igår kändes det verkligen att jag sprungit långt. Jag är ofta stel i benen morgonen efter en löprunda, men det brukar i regel släppa efter frukost. Igår kändes benen och ryggen av i princip hela dagen, något jag inte hade möjlighet att klaga på...

Dagen och natten tillbringades vid Ugglestugan, Paradiset. Det var dags att låta en kompis dotter uppleva friluftsliv genom att få gå, bära ryggsäck, tälja och äta burkmat. Sova i vindskydd blev tyvärr inte av, men en natt i en liten övernattningsstuga blev det i alla fall. Alla tre var trötta, smutsiga och rejält mätta när vi kom hem vid lunch idag.

Friluftsliv är något jag får för lite av, men några gånger om året försöker vi komma ut och tälta eller i alla fall knalla en sväng i skogen. Några viktiga lessons learned blev det denna gång också; bland annat ska man se till att all vätska kommer med istället för att stå på diskbänken hemma.
En annan upptäckt vi gjort är att skillnaden mellan en vecka och ett dygn i fält är ca 3 kg förutom vatten.

Löpningen fick som sagt vila igår. Idag är också vilodag men imorgon är det dags igen. Om en vecka genomför jag test 1 vilket är midnattsloppet.

End. Out.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är mysigt att vara ute och vandra. Vi har bokat en vecka med min pappa i Hemavanfjällen nästa sommar, det brukar vara kanon!

2011-08-06 @ 19:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0