Teknikhelg

Helgen spenderades i Uppsala och ju-jutsukai i massor stod på schemat. Mycket teknik och mycket "tänk såhär" blev det, mycket nyttigt och en liten påminnelse om att jag dels inte på något sätt kan allt eller ens det mesta, men också att nyttig träning inte behöver innebära 100 procent ansträngning.

Detta är förvisso inget konstigt när det gäller ju-jutsukai. Så fort jag ska pröva något nytt sänks tempot ordentligt för att rörelserna skall bli så rätt som möjligt. I takt med att tekniken repeteras fler och fler gånger kan också tempot ökas, och när tekniken sitter ordentligt kan fullt ös hållas.
Med löpningen är det annorlunda. 

Då jag känner att jag har motorik nog för att springa håller jag för det mesta det tempo jag behärskar på den sträcka jag ska ta mig runt. Tyvärr är det så att löpteknik är något som behöver övas lite då och då och lite lugnare pass behövs ibland. Dessutom behövs de passen under intensiva träningsperioder. Gör jag så är då frågan och det naturliga svaret för de som känner mig är: Nej.

Lovar här och nu att försöka skärpa till mig och tvinga mig att lugna ner mig några hekto någon gång ibland, våren kommer bli träningstät och underbar som den är.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0