Milen i december

För första gången i mitt liv har jag sprungit milen i mellandagarna.

Årets sista dag bjöd på så klockrent väder så det var omöjligt att inte ge sig ut på en liten tur. Redan ett par dagar innan var jag förvisso ute på långpromenad med ett litet troll i form av en 13 kg tung ryggsäck för att se hur fötterna och mina kängor fungerar tillsammans. Det gick bra, men jag lärde mig vikten av att ha två par strumpor på mig för att undvika friktioner på trampdynor och hälar.

Löpningen var fantastisk. Strålande sol och någon minusgrad gav ett helhetsintryck utöver det vanliga. Fästet i det hårdpackade, kalla gruset var av världsklass och benen höll sig pigga passet igenom. Jag brukar, som jag nämnt tidigare på bloggen, inte springa på vintrar eftersom mina luftrör inte riktigt lirar jämnt med kylan, men efter ett par tre kilometer var de också med i matchen. 

Den underbara känslan av att komma hem lite sådär småkall och kasta in sig i en kokhet dusch var belöning i sig och något att kanske uppleva fler gånger.

Träningsåret 2012 börjar imorgon, då simning står på schemat. Det är min GIH-kompis som ska simma Vansbro och vill ha sparring. Det får han gärna och eventuellt blir det fler simpass under veckan.

Skönt att få skriva av sig lite, regeln är som alla vet: Har jag inte sprungit så får jag inte skriva.

End. Out.

Kommentarer
Postat av: Micke Arvidsson

GIH??

2012-01-01 @ 21:37:38
Postat av: Stefan

Gymnastik- och idrottshögskolan.

2012-01-02 @ 15:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0