Skön återstart

Det fick räcka nu. Jag har tagit det lugnt i fyra veckor nu sedan maran, fyra löppass på lika många veckor är för lite för mitt huvud. Jag blir på dåligt humör och surar om jag inte får röra på mig tillräckligt ofta och hektiskt.
Beslutet blev att ta en tur till Grimsta och köra dödsfemman, ett av Stockholms i särklass tuffaste motionsspår. Backigt till den milda grad och ojämn mark med rötter och stenar som sticker upp. I like.

Det kändes ordentligt i låren efter bara två k´s, men bara bita ihop och köra var dagens recept. Efter dödsfemman kände jag att jag ändå kunde krama ur lite mer och beslutade mig för att hitta det utegym som enligt rykten fanns i närheten.
Skönt att ta en promenad och dessutom kul att träffa en före detta arbetskamrat som kunde guida mig rätt. Utegymmet var helt ok, tillräckligt med grejjer för att kunna köra igenom kroppen lite lagom.

En lågoddsare är att jag är igång imorgon igen....

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0