Har blivit kränkt...

Idag var det dags igen. Elevjogg och samma runda som igår. En av mina elever, en f.d. friidrottare för övrigt, tyckte att han minsann skulle lättjogga och ändå slå gympaläraren...

Och som han gjorde det... Åtta k´s, tre-fyra minuter snabbare var han och då kämpade jag verkligen. Kränkningen bestod i att, när jag samlat klassen och berömt honom för hans goda kondition mumlar något om att han var tvungen att stanna på grund av broöppning... Han gör förövrigt fortfarande armhävningar med ansiktet över en vattenpöl...

Nåväl. Lite mer ärligt kan jag säga att elever som han ger mig energi. Någon som vågar vara kaxig och utmanande, samtidigt som han ger allt. Tänk om fler kunde ha samma schyssta inställning till mina lektioner.

Nu: Jutsu på Lidingö. De ska få jobba kravattgrepp.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0