På löparfronten intet nytt...

Ingen löpning idag eftersom träningsvärken sitter djuuuupt in i låren. Vaderna däremot kändes riktigt pigga tills... kommer längre ner....

Istället blev det ett ju-jutsupass för Stig Morin, en av de där riktigt sega som tränar i Kista. Får ofta höra av bekanta att jag tränar för mycket, men Hr Morin tar mig med hästlängder. Friskis och jutsu som jag förstår fem pass i veckan, året om, typ. Respekt säger jag och lyfter på hatten.

Passet var riktigt intressant, då det var uppbyggt kring knä- och bålträning. Många nya och intressanta (läs jobbiga) övningar som jag stoppar ner i min ryggsäck direkt. Det var här någonstans som jag förstod att vaderna behövde vila lite, de med...

Även imorgon lär löpningen få stå i träda. Detta är Björns fel. Han är en klasskompis från GIH-tiden som ska simma Vansbrosimmet om två veckor.
Han behöver en sparringpartner och ringde mig därför.
Eftersom jag inte är sen att se hur långt jag kan simma ställer jag gärna upp. Antagligen vankas det uppvärmning, intervall och avslutningsvis en lite längre distanssim på Eriksdalsbadet.

Mer om detta kommer naturligtvis imorgon.

Förövrigt är det nu klart att jag om ca två veckor ska hoppa fallskärm.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0