Första dedikerade passet...

...och det gick undan. Jag har två favoritsträckor; Lilla sträckan som är ca 7 km och sträcker sig via Akallas och Husbys fotbollsplaner. Den andra, kallad Stora sträckan är ca 13 km och sträcker sig runt Bögs gård via Hägerstalund och fortsätter därefter in på Llilla sträckan. Idag var det Storsträckan som fick besök. Ganska exakt en timme tog det och det fanns rätt mycket krafter kvar trots att helgen inneburit utearbete i stekande sol och kläder som inte på något sätt kunnat anpassas efter rådande väderlek.

För ca två veckor sedan bestämde jag mig för följande upplägg för att knäcka 43 minuter på Midnattsloppet i augusti:

En dag med 13 km löpning, en dag med 7k´s och en dag vila. Verkar funka bra, löpningen går jämnare och framförallt mycket lättare efter bara ca 10 pass. De sträckor jag springer är utbyggbara. Genom att springa runt ett skogsparti eller svänga in på ett elljusspår kan jag anpassa längden på banan. Mycket praktiskt. Nu funderar jag starkt på att öka från 7 och 13 till 10 och 16 genom att lägga på ett varv i järvaspåret, känt från ljusruset.

Imorgon kommer sjuan/tian få påhälsning.

/Stefan, inte Oscar Mike just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0