Skön runda med intervall

Idag var det 13-km som fick påhälsning. Efter ca 7 k´s kändes benen stumma och givetvis skulle de väckas.

Att gå ca hunda meter och maxa ca 200 är inte oöverträffat jobbigt. De första 2-3 gångerna. Sedan börjar mjölksyran göra sig påmind och ljud inte helt olikt en astmadrabbad säls utstöts. Tror jag höll ut ca 10 gånger, sen blev det bara för mödosamt. En skön promenad sista 3-4 kilometrarna och sen var jag hemma.

Jobbig träning är plågsam och mjölksyraträning kan göra riktigt ont, men när träningen är över och man sitter hemma med ett stort glas kallt vatten och pustar ut känns ansträngningen värd att göra.

Imorgon är det ju-jutsu på schemat och jag ser fram emot ett kalaspass nere i Kistadojon. Hoppas träningen blir välbesökt...

End. Out.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Tjena Stefan, jag kommer gärna i morgon och testar på jutsu'n

/N

2011-07-31 @ 18:39:37
Postat av: Stefan

Ja, du är riktigt välkommen vilken måndag som helst. Nu på måndag dyker inte jag upp, men Karl, som håller i träningen brukar göra en glad, svettig och lite utmattad. Måndagen efter är jag på plats igen...

Stefan.

2011-08-03 @ 21:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0