Ingen träning - Inget skrivande

Så är det, men det kanske ska noteras att jag inte skippar träningen på grund av lättja.

Efter karateträningen förra veckan har lårkakan ännu inte lagt sig. Havreflarnstort blåmärke på låret som trycker och ömmar och en ganska stor ansamling blod som sakta letat sig söderut i benet. Just nu befinner sig ansamlingen runt knäet, vilket gör att knäet känns ostabilt och ömmar ordentligt.

Jag är rätt säker på att inget korsband, menisk eller så är trasigt, däremot kan det inre ledbandet ha fått sig en smäll om knäet vek sig innåt av sparken.

Eftersom jag har bestämt mig för att lyssna på kroppen så får träningen vila tills benet är i normal form och färg. Tillsvidare tar jag det lugnt och fint istället, även fast mitt mentala inre skriker efter rörelse, svett och pannbensfrämjande aktivitet.

End. Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0