Rapport

Ja, då har jag vaknat igen efter en slitsam kväll på Södermalm, Stockhom.

Jag startade i gruppen som tänkt sig springa på 40-45 minuter och det märktes... Starten gick i ett fruktansvärt tempo och det gick inte att bromsa in, risken för att bli omkullsprungen var stor.
Jag brukar använda de första två k´s som uppvärmning, komma in i en skön rythm, och känna efter hur kroppen svarar, men nu var det full fart från steg 1.

Några lessons learned har jag tagit med mig:
- Asfalt är grymt mycket mer krävande för benen än grus. Måste börja nöta mer asfalt, kanske ett pass i veckan eller så.
- Jag är inte backtränad. Backarna sög verkligen musten ur mig, särskilt den som går upp mot Sofia kyrka. Mer backträning och intervaller måste läggas in.
- Jag har mystränat lite för mycket. Trots bra träningsmängd var jag i sämre form än jag trodde. Fler bit-ihop-pass behövs för att utvecklingen ska ta fart. back- och intervallträning sköter det bra åt mig.
- vid vätskekontroller ska jag inte andas och dricka samtidigt. Jag ska dessutom gärna träffa munnen med muggen.

Idag anmälde jag mig till Test 2, Tjurruset som går 8 oktober. Det blir en utmaning av guds nåde men idag står VILA på schemat och imorgon börjar jobbet igen...

End. Out.

Kommentarer
Postat av: Karl

Vad var det för lopp du sprang?

Jag är snart ägare av en klocka avsedd för tidtagning. Kanske även jag springer nåt litet lopp i en inte allt för avlägsen framtid. Funderar på tjejmilen, verkar najs!

2011-08-15 @ 00:23:03
Postat av: Stefan

Tjejmilen är för tuff för dig. Föreslår att Segwayar omkring i dina hemtrakter, i närheten av bebyggelse. (Den där var ännu mer gratis)..

2011-08-15 @ 18:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0