Rå fisk och skön löpning

Efter att ha fått ett nytt schema är mina rå-fisk-dagar över. Trodde jag.

Idag blev det ändå rå fisk till lunch fast i portionsform istället för buffé och inte alls lika välgjorda.
Åtta bitar kändes väldigt fjuttigt jämfört med de två fat jag brukar sätta i mig i vanliga fall. Efter förrätten, alltså, som brukar bestå av liiite thaimat och en pizzaslice...
Rå-fiskkoman inföll ändå enligt gänse rutin och när jag kom hem fanns bara en sak att göra.

Stora rundan och spåret blir en schysst 16 k´s tur och flytet i steget satt som en smäck.
Löpningen flöt på som i trans och helt plötsligt hade halva sträckan avverkats.

Då dyker en gammal ju-jutsukompis upp på cykel från ingenstans. Jag kände ett sting av besvikelse när jag stannade och helt sonika slängde flytet i diket, men jag kan ju inte springa vidare när jag möter någon jag inte sett på över ett år och som jag känt och brottats med sedan 1991... Trevligt snack blev det i ett par minuter och givetvis stannade jag pulsklockan så rätt tid kunde registreras i mål. Hoppas biran smakade gott och fiskelyckan var på er sida...
Efter stoppet försvann flytet som sagt, men då jag äntrade järvaspåret kom det tillbaka. Just att känna flytet och styrkan i benen när fråntrycket kommer är helt underbart, idag lyckades jag öka ordentligt sista kilometern och mer eller mindre spurta i mål. Mycket härlig känsla.

Imorgon får löpningen vila, då är det terminspremiär för ju-jutsun och jag brukar köra rätt tufft de första gångerna.

Däremot kommer nog bålen få jobba mer än benen...

End. Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0