Första pulspasset

Sedär!

Då har jag genomfört mitt första, till marorna, dedikerade pulspasset. Eftersom det var första dagen på jobbet idag så var kroppen full av energi som ville ut när jag kom hem. Givetvis lyssnade jag på kropen och ut för att rusa milen (korta rundan och Järvaspåret) begav jag mig.

Skönt att få jobba igen men lite tungt var det. Kroppen var återhämtad, ingen träningsvärk alls, men under passet fokuserade jag på att lägga energi i varje steg. Sista backen i spåret blev rätt tung, med det gick. Snittpulsen låg på 165, vilket enligt osäkra uträkningar vara ca 90% av max. Kan faktiskt tänka mig att min maxpuls ligger över den uträkningsmodell som finns, 220-ålder...

Ikväll är det ju-jutsu som gäller. Riktigt roligt att en gammal elevjävel har hört av sig och vill börja träna i nån månad innan han drar till Asien ett halvår. Välkommen säger jag, det är ett hyfsat betyg tycker jag han ger mig som lärare och jag slafsar i mig berömmet som en törstig labbe.

End. Out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då har vi samma maxpuls. Brukar komma upp i ~167

på Puls Spinningpassen.

2011-08-16 @ 13:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0