Dags att jobba lite.

Dagen för test 1.

Jag känner många som ska springa i år. 5-10 stycken av mina kära kamrater ska dela syre med mig under kvällens mörka timmar på söders höjder. Det är riktigt roligt att så många av mina bekanta delar samma intresse för löpning som jag, ju-jutsun hade aldrig samma genomslagskraft, även fast en del av kompisarna är gamla avdankade gul- orange- och grönbälten.

Det har känts lite långt idag. Brukar alltid gradera på dagen eller sen eftermiddag och det känns lite som om dagen blev lite för lång att ägna åt pepp. En siesta (det är viktigt att vila inför lopp) och en promenad till kista gjorde att dagen innehöll lite aktivitet trots allt. Hittade en bok som handlar om löpning i allmänhet på bokhandeln, tyvärr märkte jag när jag kom hem att den till ganska stor del riktade sig mot nybörjare och folk i ett motionsstadie ett par startgrupper bakom mig. En del bra info innehöll den ändå, främst olika träningsmetoder och tänk gällande underlag att springa på. Kommer hålla lite på titel och författare tills jag bestämt mig vad jag tycker, sen blir det bokrecension på bloggen.

Dessutom har jag skrämt liv i min pulsklocka, som haft fräckheten att göra slut på batteriet. Kul att börja använda den till löpningen nu efter Midnattsloppet, det gör att kvällens ansträngning blir ett litet avtramp inför maran.

En av syrrans kompisar bjöd in alla hon känner att springa Hässelbyloppet, men har konstaterat att jag är ju-jutsuupptagen samtliga helger det går lopp fram till maran. Det hade ju varit bra att få dra en halvmara eller Lidingöloppet innan för att känna distansen och pulsen...

Nu är det tid för käk. Äter som vanligt förutom att jag tänker dänga i mig rätt mycket vätska och fylla magen med mer grönt än vanligt.

Rapport från loppet ikväll. 21.30 går starten.

End. Out.a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0